لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ چیست؟

lynkh byldyng.width 750

لینک بیلدینگ چیست و چه تأثیری بر بهینه‌سازی دارد؟

 لینک بیلدینگ مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین مهارت SEO به شمار می‌آید. این مهارت می‌تواند تلفیقی از زمینه‌ها و حرفه‌های مختلف باشد. برای استفاده از این مهارت لازم است به مهارت‌هایی ازجمله : ساخت محتوا، فروش، برنامه‌ریزی، روانشناسی و شیوه‌های قدیمی بازاریابی مسلط باشید تا دیگران تمایل به برقراری اتصال با وب‌سایت شمارا داشته باشند. لینک بیلدینگ به فرآیند اتصال وب سایت‌های خارجی به مطالب مرتبط به وب‌سایت شما اشاره می‌کند. به وجود آوردن اتصال میان صفحات اینترنتی کاری زمان‌بر و پرهزینه است و یکی از اشکالاتی که در این زمینه به وجود می‌آید این است که ممکن است گاهی اتصالات در تعادل باهم قرار نگیرند.

در حقیقت لینک بیلدینگ یکی از تکنیک‌هایی است که برای بهینه‌سازی عملیات جستجوی اینترنتی در بین وب سایت‌ها به کار گرفته می‌شود. مطلبی که باید دانست این است که این بهینه‌سازی جستجو و برقراری لینک ارتباطی در یک سایت قدرتمند و پربازدید به نسبت سایت تازه تأسیس، بهتر عمل می‌کند. اما نباید فراموش کرد که ایجاد یک لینک معتبر و قوی در جستجوی سایت توسط کاربران و بالا بردن رتبه آن در رتبه‌بندی وب سایت‌های معتبر تأثیر بسزایی دارد.

بر همگان واضح است که گوگل با استفاده از لینک‌ها، قدرت یک وب‌سایت را اندازه‌گیری می‌کند. اگر یک وب‌سایت بتواند لینک‌ها و اتصالات زیادی را از طریق وب سایت‌های دیگر به دست آورد ارزش آن در رتبه‌بندی گوگل افزایش پیدا می‌کند.


چرا لینک بیلدینگ حائز اهمیت است؟

به‌منظور ایجاد لینک بیلدینگ ابتدا لازم است که بدانیم لینک بیلدینگ چگونه کار می‌کند و چرا مهم است؟

ازآنجایی‌که لینک بیلدینگ مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی وب سایت‌ها در گوگل است از اهمیت بالایی در رنکینگ سایت شما برخوردار است. گوگل عمل رتبه بندی را از طریق الگوریتم‌های ریاضی انجام می‌دهد. علاوه بر بازدیدهای روزانه سایت که در رنکینگ آن تأثیر می‌گذارد لینک بیلدینگ عامل دیگری است که می‌تواند رنکینگ سایت شمارا در گوگل افزایش دهد.

چطور می‌توان موفق به جذب لینک از سوی سایر وب سایت‌ها شد؟

در ادامه مقاله، بعضی از راه‌های جذب لینک از طریق سایر وب سایت‌ها را ارائه می‌نماییم.

ساخت و پیشرفت محتوای وب‌سایت: برای این‌که لینک وب سایت‌های دیگر به سایت شما افزایش یابد باید مطالب آن را به‌روزرسانی کنید تا تعداد بیشتری از افراد از مطالب سایت شما استفاده کرده و به آن استناد نمایند.

تابعیت: به‌منظور بالا بردن بازدید و افزایش لینک‌های سایت خود، بهتر است آن را به تابعیت از یک سایت خبرگزاری اطلاعاتی و هر چیز دیگری ازاین‌دست دربیاورید.

مرور و یادآوری مطالب سایت: به‌منظور این کار خدمات محصولات و یا حتی سایت خود را در اختیار وبلاگ نویسان قدر و حرفه‌ای درزمینهٔ وب و اینترنت بسپارید.

برقراری لینک از طریق دوستان و همکاران: از افرادی که با شما آشنایی داشته و یا در زمینه‌های کاری همکار شما محسوب می‌شوند بخواهید تا با شما اتصال برقرار نمایند.

1 40

مشکلاتی که در ایجاد لینک بیلدینگ با آن‌ها روبرو خواهید شد

 در این زمینه می‌توانید نکات و مطالب زیادی را از منابع مختلف به دست آوردید اما به‌طورکلی درزمینهٔ لینک بیلدینگ دو مشکل زیر نهفته است:

این کار بسیار زمان‌براست: ایجاد محتوای باکیفیت و برقراری اتصال از طریق طرف‌هایی که به این کار تمایل دارند زمان‌براست. این کار همچنین نیازمند منابع ثابت و مشخص و فردی که ساعات زیادی در طول روز را صرف به‌روزرسانی و پیشرفت کند، است.

لینک بیلدینگ به عوامل خارجی بستگی دارد: مسئله‌ای که در مورد لینک بیلدینگ وجود دارد این است که شما در آن به وب سایت‌هایی وابسته هستید که بر روی آن‌ها هیچ کنترلی ندارید. این مسئله بدان معناست که شما نمی‌توانید در نظرات آن‌ها نسبت به خدمات و محصولات خود دخالت داشته باشید.

راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید لینک بیلدینگ ایجاد نمایید

سه‌راه برای ایجاد لینک بیلدینگ وجود دارد که ساده و در دسترس است.

راه اول ایجاد محتوای باکیفیت و قابل استناد است تا از طریق آن وب‌سایت‌ها تمایل به برقراری ارتباط با شما داشته باشند.

راه دوم برقراری لینک و راه ارتباطی با وب سایت‌های معتبر است؛ چراکه گوگل به این نوع ارتباطات امتیاز بیشتری می‌دهد.

راه سوم ارتباط دادن سایت با وب سایت‌های هدف و موردنظر است. بیشتر اوقات افراد بعد از بازدید پیج، آن را به صفحه شخصی خود لینک می‌دهند این کار تقریباً فایده‌ای در بهبود وضعیت جستجوی سایت شما نخواهد داشت چراکه به دست آوردن رنکینگ از میان صفحات شخصی کار بسیار دشواری به شمار می‌آید.